Otthontalanul

Ez a blog az otthontalan emberek életének eseményeit mutatja be. Kövesd őket, hogy megismerd élethelyzetüket, küzdelmeiket!

Friss topikok

Hogyan látják a fiatalok az otthontalanokat?

2011.06.09. 11:14 | mini cini | 2 komment

Címkék: beszámoló közvélemény

Erre a kérdésre régóta keresem a választ gondolatban, ezért most úgy döntöttem, megkérdek pár fiatalt s megosztom önökkel is a választ. Fogtam magam s felkaptam 1 pólót, rövidnadrágot, edzőcipőt, s irány a Móricz Zsigmond körtér, hisz ott sok fiatal van péntek kora este.

Az első fiatalt megszólítván kiderült, azt gondolta, pénzt kérek. Miután tisztáztam, hogy nem, elmondta, hogy nagyon nem érdeklik a ”csövik”, mert látott már ilyet is, olyat is. Megköszönve tovább álltam.

Nini, egy párocska kézen fogva, hopp máris ott teremtem s lényegre tértem. A hölgy elmondta, hogy van, aki sajnálatra méltó, de azokat, akik csak fetrengenek, s csak isznak, megveti. Kérdésemre, hogy szerinte mit kéne tenni, megdöbbentő választ adott. Akik az utcán élnek s alkoholisták, mindet elvonóra küldené, s ha ott volt, talán jobb belátásra térnek. Elmondta: ismer olyan otthontalant, aki utcán él, de nem iszik. A párja viszont azt mondta: sajnos nagyon rossz a népesség véleménye, mert őt is sokszor molesztálják az utcán élők. Én ezt zárszónak vettem, s tovább siettem.

Már egy jó ideje figyelt egy ember, gondoltam odamegyek s meg kérdem őt is. Mikor odaértem elfordult, s nekem kellett picit erélyesnek lenni, mondván eddig azon tanakodott mit csinálok, most meg nem kíváncsi rá. Mivel leszólítottam, kénytelen volt felém fordulni, alig lehetett több 23 évesnél. Megkérdeztem őt is, mi a véleménye az otthontalanokról? Ő egyből azt mondta, hogy koszos, büdös hajléktalanok, s megveti őket. Én megkérdeztem, hogy szerinte minden otthontalant egy kalap alá kell venni? Ő megrántotta a vállát, hogy ez nem az ő gondja. Én annyit mondtam neki, hogy de még lehet, hisz nem tudhatja mi lesz 10 év múlva, s még egy utolsó mondat erejéig feltartottam, hogy én is otthontalan vagyok, de mégse vagyok koszos, büdös, stb. Ő tátott szájjal bámult utánam én meg felszálltam a buszra s egy kis elégtétellel indultam az albérletembe a fiamhoz.  

A bejegyzés trackback címe:

https://otthontalanul.blog.hu/api/trackback/id/tr162958657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Celtic 2011.06.13. 13:49:43

Erdekes, a heten hozzam is odajott egy hajlektalan holgy a Moriczon (eppen a 19/49-est vartam). Azt hittem, ujsagot akar eladni (szivesen segitenek, de jelenleg sokkal tobb az adossagom, mint a penzem, ugyhogy eljott az ideje, hoyg a cigirol is leszokjak), de nem, csak megkerdezte, hogy miert nezek olyan mogorvan :) Meglepodtem, eloszor azt akartam mondani, hogy ez a normal nezesem, de aztan rajottem, hogy eleg mocskos megfazasom van ( talan influenza, mert az izomfajdalmak miatt aludni sem tudtam) es eleg kemeny volt aznap dolgozni, csak aludni tudtam volna, ezert vagyok annyira gyurott :) Ugyhogy ezt megbezseltuk, a villamos jott, a holgy pedig ment tovabb a dolgara, de erdekes volt.

mini cini 2011.06.13. 14:28:14

@Celtic: Szia Örülők, hogy újra olvasol minket. Ismerem milyen az ha le kell mondani mindenről. Köszönöm,hogy megosztottad velünk. Látszik ebből is, hogy egy jó szó többet ért itt mind a kettőtöknek. További szép napot üdv Mini Cini
süti beállítások módosítása