Otthontalanul

Ez a blog az otthontalan emberek életének eseményeit mutatja be. Kövesd őket, hogy megismerd élethelyzetüket, küzdelmeiket!

Friss topikok

Új nappali melegedő

2011.04.05. 16:05 | mini cini | Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló nappali melegedő

Az Izabella utcába vitt a lábam, mert hallottam, hogy ott nyílt egy új nappali melegedő. Mikor megérkeztem az egyik ismerősömmel (aki felajánlotta, hogy elkísér, hisz nő vagyok, s ne menjek egyedül), a lépcsőn lejutva egy pincehelyiségbe értünk, ahol volt egy pult. Ott mondták be az emberek a nevüket, őket - mivel már ismerték - tovább engedték, még egy másik fiatalembertől kaptak egy-egy pár vadonatúj zoknit is. Mi a pultnál ülő fiatalembertől kaptunk egy kb. 10*10es kis lapocskát, hogy töltsük ki s vigyük vissza, mert először vagyunk ott. Leültünk s kitöltöttük, mint kiderült itt kérnek tb-kártyát és tüdőszűrő papírt is. Visszaadtam a papírokat s megígértem, hogy holnap visszük a tüdőszűrőt.

Ezután le tudtunk ülni az egyik asztalhoz s körbe néztem: a helyiség fehérre volt festve s sajnos semmilyen növényt nem láttunk, ami feldobta volna. Az asztalok hosszúak voltak s  mindegyiknél 8 szék fért el, de volt ahova csak 6 db-ot tettek. Összesen kb. 50 ember fér el, bár ottlétünk alatt talán 15 ember volt bent. Volt ott színes tévé is, ami működött, s nézték is volna páran, de elég nagy zaj volt, így nem hiszem hogy hallották is. A terembe ki volt írva: "kávé 20ft". Gondoltam míg írok, hozatok 1-et a kísérőmmel, hogy ne csak üljön ott kukán, hanem mondja meg, hogy milyen. Kapott is termoszból még meleg főzött kávét, de a cukorról lemondott, mert az nagyon össze volt kávézva, így jobb híján az én táskámból adtam cukrot s keverő pálcát. Megitta s elmondta nagyon jó volt, nem olyan, mint a másik melegedőbe a gépi kávé. Míg itt ültünk megtudtuk, hogy minden pénteken adnak reggel 8-tól reggeli jegyet, ami egy hétre szól, s 8-tól 10i-g van reggeli, ami általában 2db szalámis szendvics és hozzá tea, kakaó vagy tejes kávé. Lehetett olvasni, kártyázni, viszont tilos volt dohányozni s alkoholt fogyasztani, ezek nagybetűkkel ki voltak írva. Lejött egy anyuka a gyermekével, s ő is maradhatott, biztos nem először, hisz tőle csak nevet kértek.

3 férfi volt, akik vigyáztak talán a rendre, vagy hogy mindenki be legyen írva. Mi nem jöttünk rá, ki is valójában a szociális munkás mivel egyik se nézett úgy ki s nem is úgy viselkedtek. Ami nekem furcsa, mert legyen közvetlen a szociális munkás, de azért lehessen tudni, hogy ő itt dolgozik. Nem tudtuk meg azt se, van-e kimondottan valami kulturális program, ami állandó, pl. filmvetítés, de legalább illemhely volt.

A nappali melegedő du. 2-ig van nyitva. Mi nem maradtunk addig, hanem elköszöntünk. Amíg bent voltunk végig azon gondolkodtam, vajon, hogy fogják fűteni télen? Sehol nem volt radiátor se más fűtőtest. Vagy ez csak tavasztól őszig üzemel, lehet. De az biztos, hogy hiába volt szépen kifestve fehére stb mégis nyomasztó volt, hogy pincehelyiség, mert nem igazán lehetett kilátni. És belátni se.

A bejegyzés trackback címe:

https://otthontalanul.blog.hu/api/trackback/id/tr952802074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása