Otthontalanul

Ez a blog az otthontalan emberek életének eseményeit mutatja be. Kövesd őket, hogy megismerd élethelyzetüket, küzdelmeiket!

Friss topikok

Tánc Gérard Depardieu-vel

2011.07.14. 15:30 | Mogyiúr | 2 komment

Címkék: munka pénz statiszta gérard depardieu

Hét éve statisztálok folyamatosan. Találkoztam már a forgatásokon nagyon sok híres színésszel és sportolóval. Elkértem Dobó Katától egy magyar zászlót, melyből kivágta a címert. Beszélgettem a vízilabda válogatottunk kapusával, Kovács Kati kajakossal, a motoros világbajnokunkkal és Kern Andrással a forgatás szüneteiben. Külföldi hírességgel azonban még nem kerültem közelségbe.

            2011. év nyarán az Asterix forgatására hívott meg az ügynökségem. Az első hat nap az általam óhajtott felhős, szeles időjárás könnyítette a munkánkat, habár az egyik nap annyira esett az eső, hogy szünetelt a forgatás. Az utolsó nap azonban hét ágra sütött a nap és a szél sem fújt. Be lehetett pótolni a lemaradást. Felöltöztem a kockás szoknyámba, a térdzoknimba és a magasnyakú pulóverembe. Hektoliter számra ittuk a vizet és izzadtuk ki a setben, ezért nem győztek a sminkesek törölgetni. Az utolsó jelenetben ráadásul a tűző napon kellett rock and roll zenére táncolni. Még valódi sört is kaptunk, habár én már tizenhét éve nem fogyasztottam alkoholt. Át is öntöttem egy statisztatársam korsójába, aki pillanatok alatt megitta a sajátját, pedig csak alkoholmentes volt. A próbák alatt nem volt zene, így eléggé tuskó is volt a mozgásom a főszereplő dublőrje mellett. Ekkor megjött Gérard Depardieu, engem beállítottak tőle fél méternyire, háttal a kamerának. Ekkor a magnetofonon megszólalt egy francia rock szám, amire ő és én is elkezdtünk a tömegben táncolni. Én persze nem vele foglalkoztam, hanem a tánc partnernőmre figyeltem. Talán éppen ezért ért össze a karunk. Szerencsénkre csak háromszor vették fel a jelenetet, aztán mehettünk az árnyékba. Egyikünknek sem volt könnyű a forróságban táncolni, de beleadtunk mindent. Pedig Depardieu nem éppen egy táncos alkat, ráadásul még a ruhája is ki volt tömve szivaccsal, hogy még erősebbnek tűnjön.

            Ilyen élményekben is része lehet egy statisztának napi – 12 óra – hét ezer forintért és némi ellátmányért, ha szorgos és még szerencséje is van. Persze Depardieu legalább  az ezerszereséért táncolt, mint én. Az alacsony fizetés ellenére elég sok hajléktalan társammal találkoztam már az évek során. Persze kevésről tudták a többiek, hogy milyen sorsban élnek. Én sosem titkoltam, mert nem szégyellem.

A bejegyzés trackback címe:

https://otthontalanul.blog.hu/api/trackback/id/tr313067372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiváncsi-fáncsi 2011.07.17. 19:21:14

Kedves Mogyiúr!

Tegnap Minicini nagyszerű blog bejegyzéseit olvastam, ma az Ön írásira koncentráltam. Különösen az az írása tetszett, ahol leírja, milyen típusú emberek veszik főleg az újságot és milyenek nem. Továbbá hangsúlyozza a "jó szó" fontosságát. Korábban jómagam is elsuhantam a terjesztők mellett, hiszen nem értettem mit akarnak "rám sózni" és ezért mit várnak tőlem. Véleményem szerint a tudatlanság a legnagyobb ellenség, amivel nehéz megküzdeni. Valahogyan el kellene érni, hogy a közmédiában is lehessen INGYEN reklámozni az újságot és különös terjesztési módját, hiszen ha valóban helyre akarjuk pofozni az országot, akkor egy széleskörű összefogásra van szükség, melyben benne vannak az elnyomott és kitaszított rétegek.

Kérdezném tisztelettel, hogy milyen néven jelennek meg írásai a Fedél Nélkül lapban, mivel azokat is elolvasnám. Az is lehet, hogy már olvastam őket, csak nem tudtam, hogy az Ön művei.

Mondja Minicini, hogy a jövőben nincs lehetőség az Otthontalan blog fenntartására! Ez nagyon szomorú, hiszen olvastam más országok hajléktalan blogjait is és elmondhatom, hogy véleményem szerint igazán úttörő munkát végzett Magyarországon Ön, Minicini és Mr Droid is. Ezt valahogyan életben kellene tartani, mert fontos része a fent említett küzdelemnek.

Tisztelettel és szeretettel,

kiváncsi-fáncsi

mini cini 2012.12.19. 10:19:47

Tiszteletem kedves Fáncsi.

Remélem jól van s néha nosztalgiázik is itt. Kellemes ünnepeket kívánok önnek s szeretteinek.

Mogyiúr az F,N be Erdős B. Gyulaként ír. Én Csurika voltam s lennék, csak már Szerbiában élek Áprilistól( hogy miért hosszú) s sajnos hiába írok nem jelenik meg(nem kapok emailt a szerkesztőtől ) Nem válaszol az enyémére. Ez fáj kicsit hisz közel 14 évig írtam terjesztettem lapot s több éven keresztül voltam év terjesztője is.

Maradok tisztelettel Mini cini
süti beállítások módosítása