Otthontalanul

Ez a blog az otthontalan emberek életének eseményeit mutatja be. Kövesd őket, hogy megismerd élethelyzetüket, küzdelmeiket!

Friss topikok

A fejőstehén szegényember

2010.12.16. 18:13 | Mogyiúr | Szólj hozzá!

Címkék: pénz

Az előző iskolai tanévben egy jól fizető állásommal meg tudtam spórolni annyi pénzt, hogy végre - tizenhat év után - kiszakadhassak a hajléktalanszállók bűvköréből, és egy kilenc négyzetméteres szobát bérelhessek. A megtakarításhoz az OTP-nél még egy takarékbetétkönyvet is nyitottam. A jövőre gondolva, az egy éves bérleményem befizetése után bent hagytam tízezer forintot a betétkönyvben. Gondoltam, jól jön egy kis kamattal meggyarapodva a nehezebb időszakokban.

A beköltözésem után két hónappal kigyulladt a szemetesvödröm. Szerencsére a szomszédaim időben eloltották a tüzet. A fal azonban teljesen befeketedett, és az ajtó mögött heverő négy táskám a benne levő papírjaimmal megégett. Sok iratom is a tűz áldozata lett. Egy héttel később végeztem a kárfelméréssel. A személyes irataimon kívül - azok a nadrágzsebemben voltak - mindenem odaveszett. Fogytán volt a pénzem, ezért jutott eszembe a betétkönyvem. Természetesen sehol sem találtam. Az is a tűz áldozata lett, kellett rádöbbennem.

Másnap el is mentem az OTP egyik irodájába, ahol beazonosítottak a betétkönyv tulajdonosának, sőt azt is elismerték, hogy tízezer forintom van náluk. Ennek ellenére nem adták ki a pénzemet, mert a kerületi közjegyzőnek kell igazolnia annak elégését. Mintha ő látta volna, amit senki sem látott. Ráadásul még azzal is boldogítottak, hogy a közjegyző nem ingyen dolgozik.

Dühösen mentem pár nappal később a közjegyzőhöz, aki felvilágosított, hogy egy hónap múlva küldik ki az  igazolást. Közben ez a tízezer forint több alkalommal hiányzott a hó végén...

Az ígért papír pontosan meg is érkezett. Pár nap múlva el is mentem vele az OTP irodába, ahol hosszas várakozás után kijelentették, hogy nincsen érvényesítve. Csak a nyugdíjam megérkezése után mentem vissza a közjegyzőhöz, mert tudtam, hogy valamennyit fizetnem kell a pénzem átvételéért.

Így is lett. Háromezerhatszázötven (!) forint befizetése után végre érvényesítették a a papíromat, amivel csak négy nappal később értem rá elmenni a bankba. Ott viszont még két órás várakozás után megkaphattam a tízezertizennégy forintomat. Azt tudom, hogy én a sok utánjárás miatt kb. húszezer forintott vesztettem, de senkinek nem akartam karácsonyi ajándékért a jussomat átadni.

A bejegyzés trackback címe:

https://otthontalanul.blog.hu/api/trackback/id/tr672511372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása