Otthontalanul

Ez a blog az otthontalan emberek életének eseményeit mutatja be. Kövesd őket, hogy megismerd élethelyzetüket, küzdelmeiket!

Friss topikok

A hajléktalan ember már újságterjesztésből se élhet?!

2010.12.08. 07:47 | mini cini | Szólj hozzá!

Címkék: munka rendőrség fedél nélkül

A Fedél Nélkül terjesztőinek nagyon sok esetbe meggyűlik a bajuk a rendőrséggel, nekem a 12 év alatt most először.  

Már épp nem terjesztettem a lapot, hanem mentem haza.  A kálvária augusztusban kezdődött s most decemberbe sincs még vége. Szokásos reggel: indulás újsággal, láthatósági mellénnyel, s fényképes kitűzővel irány újságot terjeszteni. Kint a helyen, ahova az engedély is szól, a leálló sáv. Nincs bemenetel a kocsikhoz, nincs gond, hisz sok éve ott vagyok, terjesztek.

Már jó pár órája sétáltam mikor gyermekem, akiért ezt végig csinálom, kijött s megkérdezte tőlem: meddig maradok. Mivel leszázalékolt vagyok nem emelhetek s emiatt is jött ki gyermekem, hogy boltból ő cipekedjen. Azt mondtam megyek 3 kört s megyünk. A harmadik körből visszasétálva már vettem le a mellényt mikor megállt egy járőr autó s közölte szálljanak be.

Beszálltam a gyermekkel s megkérdeztem, hogy ne haragudjanak, mondják meg, hogy hova visznek s milyen jogon. A rendőr azt mondta, az YX kapitányságra s adatokat fölvenni, hogy a mellette ülő kishölgy tanulja az adatkitöltést. 

Beértünk, leültettek minket a folyosóra s elvitték iratainkat, mint kiderült: tényleg gyakorolt a hölgy, hisz rosszul töltötte ki a papírt, így kezdte elölről.  Mikor megvolt az adatfölvétel, visszaadták a papírokat és a jegyzőkönyv aláírása után mehettünk amerre akartunk.

Egy októberi nap levelet hozott a posta, miszerint följelentett a rendőrség: ”kocsik közt járkált, a vezetők ablakán bekopogtatva, zaklató módon koldult a fedél nélkül újságot mutogatva,,. Eldöntöttem: nem hagyom magam s kérem, hogy a gyermekem is hallgassák ki, s a rendőröket úgy mikor én is jelen vagyok. Mivel amit leküldtek jegyzőkönyvbe, nem felelt meg a valóságnak. Mert nem szólítottak föl a rendőrök, hogy hagyjam abba a lapozást, s az se igaz, hogy zaklattam az autósokat, hisz azon a helyen már több mint tíz éve terjesztek. Az ügynek lesz folytatása.

Viszont az orvosi felülvizsgálat végéhez ért, hacsak nem fellebbezés lesz. A vége 40%-os rokkantság, így nyugdíj nem jár nekem soha, de megmarad a 27000Ft havi jövedelem.

A bejegyzés trackback címe:

https://otthontalanul.blog.hu/api/trackback/id/tr902495661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása