Otthontalanul

Ez a blog az otthontalan emberek életének eseményeit mutatja be. Kövesd őket, hogy megismerd élethelyzetüket, küzdelmeiket!

Friss topikok

Nem mindennapi történet egy bevásárlóüzletnél

2010.12.28. 13:09 | mini cini | Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás rendőrség

Két hete az egyik barátom, ki szállón él, megkérdezte nincs-e kedvem vele s a barátaival elugrani a madaras tescoba. (Mi csak így hívjuk magunk között az Auchan áruházat.) Mondtam, hogy szívesen, úgyis kell kaját venni. A kis csapat útra kelt a kis mikrobusszal, amit a szállóból kaptak kölcsön (mert mint kiderült, mosógépet akarnak venni az egyik hölgynek, ki ott lakik nem messze s néha a hajléktalan embereket megkéri erre-arra.).

Kb. 16:45-kor meg is érkeztünk s leparkoltunk az egyik bejárattól nem messze (2. sor), a kocsira kormányzár s ajtózár került. Bementünk a boltba, s megláttuk az előre kinézett mosógépet, aminek ára 3 nap alatt 10ezer Ft-tal följebb ment. A társaság összedobta a 10ezer Ft-ot. Ha már ott vagyunk, vegyük meg, s majd odaadja a  megrendelő nekünk a pénzt. Ekkor derült ki, hogy a mosógépből az a kirakati példány van már csak. Nagyon nehezen s még vevőpultos ügyintézés után 18:09-es blokkal ki is jutottunk. Amikor megdöbbenve láttuk: nincs meg a kisbusz!

Még egy kis vita is lett, hogy tényleg ott álltunk-e meg. Mivel a parkírozót beláttuk, így rendőrt kellett hívni. Persze az eső is esett rendesen, s mire kijöttek mindenki átfázott s átázott. Megtettük a feljelentést, de sajnos, mint a kamerából kiderült: az első sor látszik csak, a többi nem, így ismeretlen tettes ellen lett feljelentés.

A biztonsági őrtől megtudtuk, hogy előtte való nap is el akartak vinni egy kisbuszt csak abba beletört a kulcs. Én nem értem, hogy az áruház miért nem tesz több kamerát vagy embert miért nem alkalmaz, főleg ha előtte nap is volt ilyen... Én meg is kérdeztem. Nem is én lennék Mini Cini ha nem tettem volna. Azt mondták, mivel nyílt parkoló, ami nem fizetős s nem bekerített s az megy be, aki akar, így ők nem kötelesek, elég az a kamera, ami van. A csapat egyik része elment, minket a rendőr úr elvitt egy darabig, mondván még be kell mennünk írásba is beadni a feljelentést, s mi mondtuk, hogy átöltözünk s a személy gépkocsival elmegyünk.

Mivel nem Budapestre kellett menni, így 21:10-kor ott is voltunk a rendőrségen, ahol kiderült, hogy én mint kísérő nem mehetek be, várjak a kocsiba. A barátom bement, persze nála volt a kocsikulcs, én meg ültem az autóba. Már 1 órája bent volt, amikor kijött s mondta, hogy még be se hívták, és rá akart gyújtani. Közbe megkérdezte, nem fázok-e. (De válaszra már nem jutott idő, mert az ügyeletes ott volt: azonnal menjen, mert várják) Így én ott maradtam a kocsiba, ami szép lassan kihűlt s nem tudtam elindítani kulcs nélkül. Mikor már nem bírtam tovább, írtam egy smst, amiben kérdeztem, hogy sokáig tart, mert hideg van, s fázok vizes cipőbe. 22:42-kor jött a válasz: mindjárt jövök.

Vártam. Végre jött az ügyeletes, hogy hagyjam a cuccom s azonnal menjek be, mert a sofőrt nem engedik ki. Megijedve rohantam be, ahol már pakoltatták az iratait (a folyóson, ami megalázó volt főleg úgy, hogy szemüvegét is elvették s így nem is igen látta, hogy kösse ki a cipőjét). A jegyzőkönyv után közölték: olvassa el s írja alá, hogy azokat vették el tőle. Ő mondta, nem lássa szemüveg nélkül s ezért a rendőrhölgy elég flegmán meg kérdezte, hogy fölolvassa-e, így fölolvasta. S az Úr aláírta, majd úgy elvezették, hogy velem egy szót se válthatott (felháborító s jogtalan volt, mint ezt később egy rendőrtől megtudtam). A Teve utcában lehet ilyenkor panaszt tenni. Annyit még megtettek, hogy fölhívtak egy embert, aki eljön a kocsiért s értem. Persze nekem csak annyit mondtak, hogy országos körözés van a fogvatartott ellen, ezért holnap átszállítják Bp.-re ahol hétfőn gyors eljárással bíróság elé kerül. Ezzel kiküldtek az esőbe, kulcs nélkül a hideg kocsiba. Az emberek lejöttek értem s ők se értettek semmit. Végül kocsi kulccsal, feljelentés másolattal 0:51-kor el is indultunk vissza Bp.-re.

Senki nem értette, miért maradt ott az ember. Én mondtam: holnap kiderítem, hova került, be lehet-e menni, mert szegénynél még cigi se igazán volt. Elővettem a mobiltelefonomat s azon kezdtem telefonálgatni. Sajnos szombat estig csak az volt, hogy vagy föl se vették a telefont vagy a kapcsolást nem vette föl senki. Én vasárnap reggel újra nekiálltam telefonálni. (Igaz szombaton már csak 800ft volt az 1500Ft-os kártyámból)

Addig jutottam, hogy a fővárosban az ismertebb helyeken nincs a barátom, pedig mindenhol kerestem. Sajnos így szegényembernek se tisztaságit, se cigarettát nem tudtam bevinni, hiszen ha meg is lett volna, akkor is jobbik esetbe 12 óráig lehetett volna bevinni valamit.

Végül hétfőn 12:05-kor csörgött a telefonom s Ő hívott, hogy kiengedték. Mint kiderült: be volt idézve tanúnak s mivel nem jelent meg, kiadták a körözést. Híába szólt be, hogy már szállón lakik, nem oda ment az idézés, hanem a postafiókos címre. Sajnos sokszor a hajléktalan embert nem éri el az idézés, csak mikor igazoltassák őket akkor derül ki, hogy baj van.  

Tanulság: vagy ne menjünk kisbusszal vásárolni, vagy ha már megyünk, vigyünk hideg élelmet és tisztálkodó szert, mert sose tudhassuk, kocsink meg lesz-e s ha nem, akkor kijutunk-e a rendőrségről.

A bejegyzés trackback címe:

https://otthontalanul.blog.hu/api/trackback/id/tr782538316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása